Priuštite si zdrav i ukusan doručak

5
Zdrav i ukusan doručak

Već se djecu u školi uči kako je doručak najvažniji obrok u danu, pa zašto ne pokušati sa zdravim doručkom? Što je to kod doručka toliko važno?

Doručak sam po sebi zapravo nije važniji od ostalih obroka jer kod svih obroka unosimo hranjive tvari koje tijelo treba za svoje pravilno funkcioniranje. Razlikuje se samo po tome što satima prije njega nismo jeli, a dok je tijelo bilo u mirovanju dulje nego u praznom hodu, još uvijek troši energiju – u snu mu je potrebna energija za obavljanje vitalnih procesa.

Zato je zdrav doručak važan za punjenje „praznog rezervoara“ i pružanje tijelu svega što mu je potrebno za uspješan početak dana.

Što je zdrav doručak?

Prije nego što počnete pripremati hranu, počnite s unosom tekućine. Prva jutarnja tekućina ne bi trebala biti kava, već čaša vode s limunovom korom ili svježe iscijeđenim sokom od naranče. Ako više volite druge okuse, posegnite za sokom sa 100% voćnim sadržajem, koji ne bi trebao biti gust sok – jer je u suprotnom već sama čaša soka poput obroka.

Da biste pripremili zdrav doručak, trebate unijeti različite hranjive tvari u svoje tijelo. Vitamini i minerali su ključni za razne životne procese, no, ujutro su još važniji proteini i ugljikohidrati. Protein je “mišićna hrana” – ako se ne konzumira, tijelo će se razgraditi i trošiti energiju tijekom intenzivnih dnevnih aktivnosti.

Ugljikohidrati su gorivo koje nam daje najviše energije. Recite zbogom “bijelim” ugljikohidratima koji uzrokuju velike promjene u šećeru u krvi i radije posegnite za tamnim ili cjelovitim žitaricama koje se sporije i stabilnije metaboliziraju, pružajući vam energiju dulje vrijeme.

Što je s masnoćama? One su također bitne za zdrav doručak, ali moraju biti zdrave. Na primjer, priuštite si grčki jogurt čime ćete dobiti sve što vam je potrebno: ugljikohidrate, proteine i masti.