Koliko je zapravo zdrav avokado?

4
Avokado

Avokado se svrstava u voće. To je vrlo posebna vrsta voća. Dok drugima dominiraju ugljikohidrati, avokado je bogat mastima – ali zdravim mastima. Stoga se nemojte uplašiti ovih riječi. Avokado bi trebao biti dio vaše prehrane.

Avokado sadrži dosta vitamina i minerala. 100 grama avokada pokriva 26% naših dnevnih potreba za vitaminom K, 20% naših dnevnih potreba za folatima, 17% naših dnevnih potreba za vitaminom C, 14% naših dnevnih potreba za kalijem, 14% naših dnevnih potreba za vitaminom B5, 13% naših dnevnih potreba za vitaminom B6 i 10% naših dnevnih potreba za vitaminom E.

Mnogi ljudi ne znaju da je avokado bogat hranjivim tvarima. Osim toga, sadrži još manje količine magnezija, mangana, bakra, željeza, cinka, fosfora, vitamine A, B1, B2 i B3. Režete li ga u salatu, obogatit ćete njegovu nutritivnu vrijednost.

Ponekad su se ljudi bojali masti. No u stvarnosti trebamo izbjegavati samo nezdrave masnoće, a ako se odreknemo zdravih, možemo nanijeti veliku štetu, jer su našem tijelu potrebne. A avokado je izvor zdravih masti. 100 grama avokada sadrži oko 15 grama masti. Zbog toga on nije niskoenergetska hrana. Zapravo, masti su uzrok čak 77% energije koju sadrži.

No, nema ništa loše u hrani koja sadrži malo više energije ako uz nju unosimo toliko korisnih nutrijenata. Loša za naše zdravlje je hrana koja sadrži puno energije, ali malo hranjivih tvari koje su našem tijelu potrebne.

Avokado uglavnom sadrži oleinsku kiselinu, mononezasićenu masnu kiselinu koja se također nalazi u maslinovom ulju. Ovo je puno više istraženo od avokada, ali mnoga dobra svojstva ulja koje su otkrili pripisuju se ovoj kiselini, koja se također nalazi u avokadu.

Avokado ima malo ugljikohidrata, ali uglavnom vlakana. Naime, 100 grama avokada pokriva oko 27 posto naših dnevnih potreba za vlaknima. Mnogi ljudi isto tako ne znaju kako je avokado dobar izvor kalija. Banane se obično više preporučuju pri konzumaciji ovog minerala. Ali 100 grama banana ima manje kalija od 100 grama avokada. Naime, 100 grama banana ima dovoljno kalija da pokrije oko 10 posto naših dnevnih potreba za ovim mineralom. No, važno ga je unositi u dovoljnoj količini, jer sudjeluje u regulaciji krvnog tlaka.

Avokado u prehrani
Avokado je izvrstan izvor omega 3 masnih kiselina.

Osoba može uključiti avokado u svoju prehranu na razne načine. Od mekog avokada, na primjer, dobiva se ukusan guacamole, dok je čvršći avokado odličan za rezanje i dodavanje u salatu ili sendvič.

Kako biste vidjeli koliko je avokado zreo, nježno pritisnite kožicu. Ako je kožica potpuno čvrsta, avokado treba dodatno sazrijeti. Ako koža popusti pod pritiskom, avokado je spreman za jelo.

Ljudi mogu koristiti avokado u mnogim drugim oblicima, kao što je ulje za kuhanje ili vlaženje kože ili kose.

Prehrana koja sadrži raznoliko voće i povrće može pružiti brojne zdravstvene prednosti. Može, na primjer, smanjiti rizik od pretilosti, dijabetesa, srčanih bolesti dok promiče zdrav ten i kosu, energiju i gubitak kilograma.