5 načina za poboljšanje pamćenja

3
Poboljšanje pamćenja

Problemi s pamćenjem javljaju se kod većine ljudi u starijoj dobi, a nisu neuobičajeni ni kod mladih ljudi ili tijekom određenih životnih razdoblja, poput trudnoće. Svakako, dobro pamćenje je nešto što nam može uvelike olakšati život i poboljšati uspjeh u učenju i radu, pa sigurno ne postoji osoba koja ne želi dobro pamćenje. U nastavku je nekoliko prilično jednostavnih načina za poboljšanje pamćenja.

1. Za dobro pamćenje potrebno je prije svega osigurati da naši živci i mozak dobivaju dovoljno hranjivih sastojaka koji će im pomoći u funkcioniranju. Trudnicama, koje često odlučuju uzimati tablete omega masnih kiselina kako bi pomogle živčanom i moždanom razvoju fetusa, važno je da živčani sustav konzumira esencijalne masne kiseline. Međutim, omega masne kiseline korisne su i svakom pojedincu – ako niste ljubitelj ribljeg ulja i masne ribe (poput lososa), omega masne kiseline mogu se pronaći i u ulju konoplje ili u obliku dodataka prehrani (kapsula).

2. Jedan od najpoznatijih prirodnih načina za poboljšanje pamćenja je konzumiranje dodataka prehrani, čajeva ili pilula koji sadrže ginkgo. Ginkgo je azijsko stablo čiji listovi utječu na prokrvljenost tijela, vrlo su korisni za poboljšanje protoka krvi u mozgu, a time značajno poboljšavaju pamćenje. Da bi se postiglo poboljšanje, ginkgo se mora uzimati duže vrijeme – čak i nekoliko mjeseci prije nego što se primijeti značajno poboljšanje, pa se preporučuje redovita dugotrajna upotreba.

Ginko
Ginkgo poboljšava cirkulaciju krvi u mozgu.

3. Dobro razvijenim mišićima potrebna je vježba. Isto se odnosi i na mozak – zahtijeva redovitu vježbu kako bismo um održali oštrim. Zašto? Jer treba voditi računa o održavanju moždanih veza i stvaranju novih. Zbog toga, za poboljšanje pamćenja neophodno je da budemo redovito mentalno aktivni. Umjesto gledanja televizije, bolje je početi čitati knjige, rješavati križaljke, igrati razne igre koje zahtijevaju dobro pamćenje, rješavati sudoku zagonetke i slično. Osim toga, dobra je ideja uključiti se u specifične misaone vježbe koje pomažu u poboljšanju pamćenja i koncentracije.

4. Za dobro funkcioniranje mozga potreban je odgovarajući san. San ne samo da mozgu daje priliku da se regenerira, već i da u međuvremenu “razrješava” informacije koje smo tijekom dana prikupili, stvara nove moždane veze i izlučuje razne vitalne hormone.

San
Naspavajte se dovoljno!

5. Znate li zašto žene češće zaboravljaju nego muškarci? Zato što rade više stvari odjednom, za što je potrebno puno više energije. Ako radimo više stvari odjednom, nismo u potpunosti usredotočeni ni na što, pa zaboravljamo. Ako svakoj stvari posvetimo pažnju, mozak će razvrstati i pohraniti informacije koje je prikupio. Dakle, da biste poboljšali pamćenje, dobra je ideja ne raditi više stvari odjednom – radije, pobrinite se za jednu po jednu i posvetite joj punu pažnju.