16 pozitivnih učinaka trčanja

15
Učinci trčanja

Svi znamo da redovita tjelovježba ima mnoge blagotvorne učinke na naše tijelo te da je vježba dobra i za dušu. Trčanje nije iznimka. Bez obzira želite li trčati 5 kilometara ili se pripremiti za trinaesti maraton, svi ćete osjetiti ove pozitivne učinke trčanja.

Evo 16 dobrih razloga da krenete na trčanje:

1. Zdravo srce: Jedna od najočitijih prednosti trčanja je bolja tjelesna spremnost i jače srce. Trčanje pozitivno utječe na kardiovaskularni sustav i jača srce.

2. Ojačat ćete svoje mišiće: trčanje također jača vaše mišiće, osobito ako uključite sprint ili trčanje na brdu. Još bolji rezultat ćete osigurati ako trčanje kombinirate s raznim vježbama za snagu.

3. Bolja izdržljivost: Trčanje poboljšava ne samo rad srca, već i pluća i mišiće. Duži treninzi ili svakodnevni poslovi više neće biti takav izazov – trčanje vam općenito daje više energije.

4. Pomaže u održavanju zdrave težine: ako želite izgubiti višak kilograma, trčanje vam može pomoći. Početnici će, naravno, početi postupno – kombinacijom trčanja i hodanja.

5. Štiti od negativnih učinaka stresa: učinci trčanja mogu biti dugoročni što se tiče stresa. Ublažava sve negativne učinke kroničnog stresa, kažu istraživanja.

6. Snižava (pre) visoki krvni tlak: tjelesna aktivnost općenito osigurava zdrav krvni tlak, a trčanje kao što smo već spomenuli jača i vaše srce.

7. Jake kosti: samo jedna do dvije minute trčanja svaki dan osiguravaju jače kosti, kažu istraživači sa sveučilišta Exeter i Leicester.

Studija je obuhvatila 2500 žena koje su svakodnevno izvodile 2-minutne treninge visokog intenziteta- sve su poboljšale zdravlje kostiju za 4 posto. Poboljšanje je izmjereno za 6% kod onih koji su bili aktivni duže vrijeme.

8. Trčanje opušta: Poznato je da vježba snižava razinu hormona stresa adrenalina i kortizola, a trčanje je na tom popisu. Trčanje također pomaže u povećanju razine norepinefrina – osim serotonina, jedan je od najvažnijih ‘hormona sreće’.

9. Dobro raspoloženje … Oni koji redovito trče sretniji su, pozitivniji i sigurniji, kažu istraživači sa Sveučilišta Glasgow Caledonian. Tijekom trčanja oslobađaju se endorfini – koji, između ostalog, izazivaju osjećaj sreće.

10. Trčanje povezuje: povezujete se s osobom s kojom trčite na potpuno različitoj razini. Istodobno, međusobno stvarate i motivaciju. Trkačka zajednica također je odličan način za stjecanje novih poznanstava.

11. Trčanje produžuje život: Znanstvenici su trčanje povezali s 27 posto manjim rizikom od smrti. Konkretno: 30 posto manji rizik od smrti od kardiovaskularnih bolesti i 23 posto manji rizik od smrti od raka. Bilo koja količina trčanja je bolja nego ništa.

12. Otkrivanje novih područja: za početak ćete vjerojatno otići do najbliže staze za trčanje ili kratko proći ulicama u blizini svog doma. No trčanje može postati prava avantura – noge će vas lako odvesti u druge dijelove grada. Uvijek možete iskoristiti vikend i otrčati na potpuno novo mjesto.

13. Potiče rad imunološkog sustava: redovita tjelesna aktivnost jača imunološki sustav – jer snižava razinu hormona stresa, a pozitivno utječe i na razinu bijelih krvnih stanica, koje štite organizam od infekcija i tumora.

14. Trčanje vas čini pametnijima: istraživači su trčanje povezali i s poboljšanjem mozga.

Trčanje i poboljšanje mozga
Tek može poboljšati djelovanje vaših možganova.

Studije provedene na Sveučilištu Illinois otkrile su da je 30 minuta vježbanja rezultiralo poboljšanjem kognitivnih funkcija ili boljom učinkovitošću u rješavanju problema do 10%.

15. Bolji san: pojedinci koji vježbaju barem 150 minuta tjedno znatno bolje spavaju. Čak i lakše trčanje navečer ima pozitivan učinak.

16. Lakše postavljanje ciljeva: trčanjem je zaista lako postaviti vrlo specifične, ali ipak realne ciljeve-kratkoročne i dugoročne. Početnici mogu prvo mjeriti svoj napredak u minutama neprekidnog trčanja i postaviti cilj od 5 milja kao dugoročni cilj. Ali ne morate brinuti o tome koliko brzo trčite – samo uživajte u napretku.